1 mars

Herregud vad jag har sovit länge klockan är nu halv 2 och dags för ''frukost'' hmm inte bra detta men hur skönt som helst , kollar ut och de snöar hur mycket som helst, då är det dags att slå på tv'n och bara slappa med något gott att äta till.

Det är kul att det kommit så mycket frågor, som flesta handlar om hurm an får platt mage, somsagt att försöka punktförbränna är bara att glömma för det går inte , kroppen brännar i genetisk ordning och det kan man inte bestämma över hur mycket man än vill.

Jag tycker att det inte finns någon perfekt kropp så alla passar i olika form beroende på vilket land man kommer ifrån , kroppsform , längd , ålder ja allt spelar in tycker jag. Om man har former och sedan en helt platt mage med magrutor , då är det något som inte stämmer , jag personligen tycker inte att det ser bra ut , jag som är lång 173 cm och smal benstomme och inte så mycket former passar bättre i att ha en ''sportig'' kropp för min fettvävnad sitter på speciella ställen ,  och att fasna över en speciell vikt är meningslöst ,vikten har ingen betydelse  visst det finns dom som säger redan från när man är barn att man är ''över'' kurvan eller under , vem är det som bestämmer den kurvan , jo det är medelvikten på hur folk ser ut , jag har alltid varit underviktig ända tills jag började träna.

om jag slutar träna går jag ner i vikt och ser tunn ut tycker jag, och att jag äter nyttigt m.m det är bara för att det är roligt att se hur stor roll de har , inte bara på din kroppsform utan även hur man mår som människa  och hur din hy är och sen kommer de att ha haft en stor roll i hur du åldras också , Har ni aldrig känt att ni känner er sega och att ni känner er smutsiga  ,har dålig hy , ofint hår , och bara almänt hängiga, testa att äta nyttigt i 1 månad och ta en för och efterbild så förstår ni hur viktig er kost är . 70 % av hur du kan förändras består av kosten . dom där 30% visst handlar om träning men utan kosten är det istortsätt meningslöst att försöka ändra på sig .

Detta var lite av vad jag har legat och tänkt på igårkväll ..


Nu ska jag försöka komma på vad jag kan äta till ''frukost'' klockan 20 i 2 på en måndag .


Ps grattis till min moster Hanna-Sara 22 år  hoppas du får en fin födelsedag..

Kommentarer
Postat av: Henna

Hejhej! Måste säga att du är en skitsnygg och fräsh tjej. Bra med en träningsblogg i allt blogg vimmel! Jag är också en tjej som gillar att träna en del. Däremot så börjar jag få slut på idéer på vad man kan äta. Undrar om du skulle kunna lägga upp några bra och lätta recept på det du brukar äta?! :-)

2010-03-01 @ 13:58:07
URL: http://henkar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag är inte på något sätt överviktig utan har i hela mitt liv varit underviktig tills typ 2 år tillbaka, nu väger jag 48-49 kg och 160 lång (jag är 16 år). Men dock har jag celluliter på baksida lår så min fråga är hur ska jag få bort dem? De har troligtvis kommit eftersom jag i hela mitt liv ätit onyttigt men nu försöker jag hålla mig till de nyttiga och tränar 1-3 dagar i veckan, men de försvinner inte.

2010-03-01 @ 16:04:30
Postat av: louise

Hej jag undrar om det är möjligt att kunna få en platt mage och fasta ben innan sommaren? Är det ok att äta något gott en gång i veckan?

Jag träna 5 gånger i veckan på en cykel hemma ungefär 40 min och sen situps. Räcker det?

2010-03-01 @ 20:50:34
Postat av: frida

med crosstrainer förbränner du bort fett bra va? exakt hur fungerar det när du andvänder dig av crosstrainer. Vad tränar du? tacksam för svar ! ha de bra.

2010-03-01 @ 22:09:44
Postat av: Johanna

Hej Michaela!

Tycker din blogg är super bra! Men jag har en liten fråga: Om man är lite "rund" och vill gå ner i vikt hur gör man på bästa sätt. Sen förstår jag mig inte på mättade och omättade fetter,protein och kolhydrater vad e bra och vad ska man ha mer och mindre av ?



Hoppas du kan besvara mina frågor! Och tack för en inspirerande blogg! :D



TACK på förhand. // Johanna

2010-03-01 @ 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0